استایل مرجع آموزش سئو و مقالات تالیفی و ترجمه شده بزرگترین سایت ها در زمینه سئو است

محل لوگو
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید
  • عنوان اسلاید

آیا لینک سازی در بخش نظرات رتبه سایت را افزایش می دهد؟


شاید ذهن شما مشغول این موضوع باشد که آیا لینک سازی در بخش نظرات باعث افزایش رتبه سایتم می شود؟ آیا این روش لینک سازی اسپم به حساب می آید؟ آیا این کار باعث جریمه شده وبسایتم می شود؟ چگونه در بخش نظرات لینک سازی کنم؟

در این مقاله به طور کامل در مورد موضوع لینک سازی در بخش نظرات سایت ها صحبت می کنیم که آیا واقعا این روش مفید است یا مضر؟ و همچنین بسیاری از سوالات شما پاسخ داده می شود، اگر چنانچه موضوعی از قلم افتاد، نظر یا سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات اعلام بفرمایید.

یکی از روش های سئو کلاه سیاه که باعث پنالتی شدن وبسایت می شود قرار دادن لینک سایت خود در بخش نظرات دیگر وبسایت ها است در واقع این روش لینک سازی به عنوان روشی اسپم و مصنوعی شناخته شده است و همان طور که می دانید گوگل در هر زمینه ای با روش های مصنوعی مبارزه می کند اما آیا واقعا گوگل سایت هایی که در بخش نظرات لینک می سازند را جریمه می کند؟ پاسخ بله هست به عنوان مثال اگر به دفعات زیاد انکر تکست خاصی مثل آموزش سئو را در بخش نظرات سایت ها تکرار کنید و لینک بگیرید گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک می شود و باعث پنالتی شدن وبسایت یا جریمه شدن روی کلمه ی تکرار شده می شوید. اما چاره ی کار کجاست؟ راه حل این موضوع بیانگر تکنیک های سئو کلاه خاکستری است که به صورت خلاصه سئو کلاه خاکستری اصول و روش هایی بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است، روش هایی که در اصل اسپم هستند اما به گونه ای و تا حدی انجام می شود که گوگل متوجه مصنوعی بودن و باعث جریمه شدن سایت نشود.

 

لینک سازی در بخش نظرات چیست؟

قطعا همه شما در پایان هر مقاله ای در وبسایت ها بخشی تحت عنوان دیدگاه شما یا نظرات شما را دیده اید که محل قرار دادن نظرات شما است که شامل کادر نام، ایمیل، وبسایت، نظر است که با پر کردن تمام فیلدها و ارسال کردن آن یا نظر منتشر می شود یا برای بخش مدیریت و بررسی کردن آن قرار می گیرد.

لینکی از سایت خود که در بخش نظرات دیگر وبسایت ها یا وبلاگ ها قرار می دهید لینک سازی در بخش نظرات نامیده می شود.

 

لسنک سازی در بخش نظرات سایت

وقتی که دیدگاه شما تایید شود لینک شما درون آن سایت به نمایش درمی آید.

 

انواع لینک سازی در بخش نظرات

  • راحترین روش لینک سازی این روش است بدین صورت که کادر نام، ایمیل، وبسایت و بخش نظر وجود دارد و به راحتی می توان در کادر نام، انکرتکست مورد نظر و در کادر وبسایت، url مد نظر خود را وارد کنید و نظر خود را منتشر کنید که تایید شدن نظر بستگی به سلیقه ی مدیر سایت دارد. این روش لینک سازی راحت ترین روش و در واقع متداول ترین نوع لینک سازی در بخش نظرات است که در اکثر وبسایت ها این نوع لینک سازی مجاز است.

انواع لینک سازی در بخش نظرات

  • نوع دیگری از لینک سازی در بخش نظرات بدین صورت است که در کادر نظرات امکان قرار دادن لینک یا تگ های html وجود دارد که در این صورت می توانید لینک هایی با انکرتکست مد نظر خود منتشر کنید که این روش به عنوان اسپمی ترین روش لینک سازی شناخته می شود که نباید زیاده روی کرد.

 

این ها روش هایی از لینک سازی در بخش نظرات بودند توجه کنید لینک هایی که در بخش نظرات می سازید می توانند فالو یا نوفالو باشند که اکثر وبسایت ها این نوع لینک ها را به دلیل کثرت و اسپم شدن آن ها، نوفالو می کنند و به این معناست که شما یک لینک نوفالو دریافت کرده اید. تصور اشتباهی که بعضی از افراد دارند این است که لینک نوفالو را بی مصرف و بی اثر می دانند در صورتی که حلقه ی لینک سازی سایت شما باید متشکل از لینک های فالو و نوفالو باشد تا توازنی بین هر دو نوع لینک برقرار شود.

 

آیا واقعا لینک سازی در بخش نظرات رتبه سایت را افزایش می دهد؟

پاسخ هم بله هست و هم خیر همه چیز بستگی به رقابتی دارد که در حال انجام آن هستید، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که باید به کیفیت لینک ها توجه کنید نه تعداد لینک ها. قطعا یکی از روش های لینک سازی که همه وبسایت ها از آن بهره می برند لینک سازی در بخش نظرات وبلاگ ها و وبسایت ها است به طور کلی بیش از 70% از بک لینک هایی که یک سایت دریافت می کند از طریق بخش نظرات وبسایت ها است. دقت داشته باشید علاوه بر سئو داخلی باید به سئو خارجی که یکی از روش های آن لینک سازی است توجه ویژه کنید تا سایت شما سئو خوبی داشته باشد.

اما بحث مهمی که وجود دارد این است که درون کدام سایت ها لینک خود را منتشر کنیم تا به عنوان اسپمر شناخته نشویم و دچار تکنیک های سئو کلاه سیاه نشویم.

 

فاکتورهای سایت با کیفیت برای ساخت بک لینک در بخش نظرات

  • سعی کنید از سایت هایی لینک بگیرید که تعداد لینک خروجی (Outbound links) کمتری دارند. از ایجاد لینک درون صفحاتی که بالای 50 لینک خروجی دارند اجتناب کنید.
  • درون سایت های اسپم لینک نسازید.
  • سعی کنید درون سایت هایی که DA یا دامین آتوریتی 30 به بالا دارند لینک بسازید. (برای تشخیص DA سایت ها می توانید از افزونه سایت Moz استفاده کنید.)
  • معمولا سایت هایی که برای نظردادن نیاز به عضویت دارند بهتر و احتمال اسپم بودن آن ها کمتر از سایت هایی بدون این قابلیت است.

با در نظر گرفتن این عوامل می توانید بهترین سایت ها را جهت لینک سازی در بخش نظرات آن ها پیدا کنید.

 

چگونه سایت هایی که درون بخش نظرات آن ها می توان بک لینک ساخت را پیدا کنیم؟

استفاده از ابزار

یکی از بهترین اقدامات در زمینه ی پیدا کردن سایت هایی که رقبا درون آن ها لینک ساخته اند استفاده از ابزار است. چند نمونه از ابزاری که می توان با آن ها بک لینک های رقبا را تحلیل کرد به شرح زیر است:

  • ابزار Ahrefs
  • ابزار Semrush
  • ابزار Moz.com
  • ابزار linkody.com
  • ابزار ranksignals.com

با استفاده از این ابزار می توانید سایت هایی که رقبای شما در آن ها لینک ساخته اند را پیدا کنید و شما هم در آن ها لینک بسازید.

 

استفاده از گوگل دورک

گوگل دورک در واقع کدهای آماده ای هستند که جستجوی گوگل را دقیق تر می کنند و نتایج مد نظر را به نمایش می گذارند.

استفاده از گوگل دورک جهت پیدا کردن سایت های با قابلیت نظرگذاری

در زیر چند نمونه از گوگل دورک هایی که سایت هایی با قابلیت لینک گذاری در بخش نظرات را پیدا می کند قرار دادیم.

  • دورک یک “Notify me of follow-up comments?” “Submit the word you see below:”
  • دورک دو “Blog Comments Powered by Disqus”
  • دورک سه “Leave a new comment”
  • دورک چهار “Comment on the Post”
  • دورک پنج “Enter your comment:”
  • دورک شش “Comments on this entry:”
  • دورک هفت “Sign in to comment on this entry.”
  • دورک هشت “Comments (You may use HTML tags for style)”
  • دورک نه “Login or register to post comments”
  • دورک ده “Login or register to post or rate comments”
  • دورک یازده “Leave a Reply” Name “(required)”‘ ‘Mail (will not be published) “(required)”‘ “Website”
  • دورک دوازده “You must be registered and logged in to leave comments.”
  • دورک سیزده “Sign in to Comment On this Entry”

با جستجو کردن این موارد با سایت های خیلی زیادی مواجه می شوید که می توانید در بخش نظرات آنها لینک سازی کنید تا سئو سایت خود را تقویت کنید.

 

چگونه در بخش نظرات لینک بسازیم؟

نکته ی حائز اهمیتی که در این بخش وجود دارد این است که سعی کنید لینک ها را به صورت دستی ایجاد کنید و از نرم افزارها یا اسکریپت هایی که به صورت اتوماتیک لینک ایجاد می کنند استفاده نکنید و این موضوع به شما کمک می کند تا نظر دلخواه خود را که اسپم هم به حساب نمی آید ارسال کنید و از این طریق ترافیک هدفمند را به سمت سایت خود جذب کنید و شانس خود را برای برقراری ارتباط با مدیریت آن سایت افزایش دهید.

 

نتیجه

در این مقاله به طور کامل با مبحث لینک سازی در بخش نظرات وبسایت ها آشنا شدیم اما نکته ی مهم این است که این روش یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که تقریبا همه ی وبسایت ها حتی وبسایت هایی که رتبه یک بعضی کلیدواژه ها را دارند از این روش استفاده می کنند شما هم می توانید از این روش استفاده کنید ولی چنان هوشمندانه باید عمل کنید که گوگل متوجه مصنوعی بودن لینک سازی شما نشود تا جریمه نشوید.

انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷

انواع ترافیک (ارجاعی،مستقیم،ارگانیک) در گوگل آنالیتیکس


همان طور که می دانید گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای شرکت گوگل است که تحلیل بسیار دقیقی از ترافیک ورودی، نرخ پرش، زمان ورود و خروج کاربران و اطلاعات بسیار مفیدتری درباره ی وبسایت به وبمستران ارائه می کند که به شدت می تواند به سئو سایت کمک کند یادگیری این ابزار به همه ی افرادی که صاحب کسب و کار هستند و وبسایت دارند پیشنهاد می شود اما یکی از مباحث جالب و بحث برانگیز در ابزار گوگل آنالیتیکس انواع ترافیکی است که به سایت هدایت می شود که در مسیر ACQUISITION -> All Traffic -> Channels قابل مشاهده است به طور خلاصه ترافیک ارگانیک یا ترافیک آلی شامل بازدیدهایی است که از موتورهای جستجو حاصل می شود در حالی که ترافیک مستقیم شامل ترافیکی است که از طریق وارد کردن آدرس سایت یا شرکت وارد آن می شوند. این ها تعریف بسیار کوتاه و جزئی از ترافیک مستقیم و ارگانیک بودند اما شما باید تفاوت بین انواع ترافیک را درک کنید تا بتواتید به صورت دقیق و اصولی به تحلیل ترافیک ورودی وبسایت خود بپردازید.

 

انواع ترافیک

ارجاعی یا Referral

ترافیکی که از طریق یک سایت غیر از موتورهای جستجو به سایت شما هدایت می شود. به عنوان مثال شما درون انجمن هایی مرتبط با سایت خود فعالیت می کنید و کاربران زیادی مطالب شما را درون آن انجمن ها می خوانند و از آنجا وارد سایت شما می شوند و این نوع ترافیک که به سمت سایت روانه می شود ارجاعی نامیده نام می گیرد.

 

اجتماعی یا Social

ترافیکی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و ... وارد سایت شما می شوند را ترافیک اجتماعی می گویند.

 

آلی یا Organic

ترافیکی که از طریق موتورهای جستجو وارد وبسایت شما می شوند را ترافیک ارگانیک می گویند به عنوان مثال وقتی کلمه ی آموزش سئو را درون گوگل جستجو می کنید و با مشاهده ی وبسایتاستایل نت وارد آن می شوید این نوع ترافیک از نوع ارگانیک به حساب می آید.

 

پرداخت شده یا Paid

ترافیکی که از طریق نمایش در نتایج موتورهای جستجو که نتیجه ی تبلیغات پرداخت شده از طریق سرویس هایی مانند google adwords یا سایر پلتفرم ها به سایت شما هدایت می شوند را ترافیک پرداخت شده می گویند.

 

ایمیل

ترافیکی که از طریق ایمیل مارکتینگ به سایت شما هدایت می شوند.

 

دیگر ترافیک ها یا Other

اگر ترافیکی که وارد وبسایت شما می شود از طریق منابع مشخصی که عنوان شد هدایت نشود به آن ترافیک other می گویند.

 

مستقیم یا Direct

ترافیکی که از منابع نامشخصی به سایت شما هدایت شود را ترافیک مستقیم می گویند به عنوان مثال اگر شما درون مرورگر خود سایت google.com را وارد کنید این نوع ترافیک از نوع مستقیم خواهد بود.

 

با تعاریفی که از انواع ترافیک داشتیم توانستیم به صورت جزئی تفاوت بین ترافیک هایی که در گوگل آنالیتیکس عنوان می شود را فرابگیریم اما قصد داریم به صورت دقیق تر به تفاوت هایی که بین ترافیک مستقیم و ترافیک ارگانیک وجود دارد بپردازیم.

 

ترافیک مستقیم یا Direct

همان طور که در بالا تعریف کردیم ترافیک مستقیم از موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، بلاگ ها حاصل نمی شود بلکه این ترافیک با وارد کردن نام یا برند سایت در مرورگر یا بوک مارک کردن سایت یا ذخیره کردن آدرس سایت به آن هدایت می شوند. یکی از راه های مهم درباره ی افزایش ترافیک مستقیم، برند سازی است به عنوان مثال خیلی به ندرت پیش می آید تا شما عبارت فروشگاه اینترنتی را جستجو کنید و به وبسایت دیجی کالا برسید معمولا همه ی ما وقتی دنبال فروشگاه اینترنتی خوبی هستیم یا قیمت کالایی را می خواهیم به سایت دیجی کالا مراجعه می کنیم بدون این که درون باکس جستجوی گوگل عبارت دیجی کالا را جستجو کنیم.

 

ترافیک ارگانیک یا Organic

مهمترین نوع ترافیک که هدف اصلی هر سئو کار است که بتواند سایت را به نتایج اول گوگل برساند ترافیک ارگانیک است به این معنی که با جستجو کردن عبارت مورد نظر درون موتورهای جستجویی نظیر گوگل، بینگ، یاهو وارد سایتی شویم که در نتایج جستجو نمایش داده شده است مثلا با جستجو کردن عبارت خدمات سئو سایت می توان سایت هایی را مشاهده کرد که با وارد شدن به هر کدام، ترافیک ارگانیک برای آن سایت به حساب می آید. البته نکته ی قابل توجهی که باید ذکر شود این است که ترافیک وبسایت هایی که حاصل تبلیغات پرداخت شده سرویس هایی مانند google adwords که در نتایج جستجو بالاتر از بقیه گزینه ها دیده می شود ترافیک ارگانیک به حساب نمی آید. برخی از راه های افزایش و بهبود ترافیک ارگانیک بازاریابی ورودی (inbound marketing) و به کار بردن تکنیک های سئو مانند استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، محتوای ناب و به روز، تجربه کاربری خوب، لینک سازی اصولی است اما متاسفانه این نوع ترافیک به شدت حساس و وابسته به تغییرات الگوریتم های گوگل است. این نکته را مد نظر داشته باشید سایت هایی که به طور پیوسته به روزرسانی می شوند و محتوای تازه منتشر می کنند ترافیک ارگانیک بهتری دارند و در نتایج جستجو ثابت اند.

 

ترافیک پرداخت شده یا paid

ترافیک پرداخت شده یا paid

ترافیک هایی که از کمپین های PPC، تبلیغات، ترافیک پرداخت شده، سرویس هایی نظیر google adwords به سمت سایت هدایت می شوند را ترافیک پرداخت شده یا Paid می گویند بدین صورت که در سرویس گوگل ادوردز با پرداخت هزینه ای به گوگل سایت شما بدون در نظر گرفتن رنک و رتبه و سئو معمولا بالاتر از بقیه سایت ها قرار می گیرد و به ازای هر کلیک مبلغی از حساب شما کسر می شود متاسفانه بعضی از افراد سودجو از روش های سئو کلاه سیاه کمک می گیرند و با فرستادن آیپی های مختلف به سایت رقبای خود که تبلیغات گوگل را خریداری کرده اند موجودی حساب ادوردز آن ها را تمام می کنند تا سایت آن ها بالاتر از سایت خودشان قرار نگیرد.

 

ترافیک ارجاعی یا Referral

ترافیکی که از دیگر وبسایت ها به سایت شما هدایت می شوند را ترافیک ارجاعی می گویند که درون ابزار گوگل آنالیتیکس از مسیر ACQUISITION -> All Traffic -> Referrals قابل نمایش است. مشاهده این موضوع در گوگل آنالیتیکس می تواند درک کاملی از مطالب و مقالات منتشر شده سایت شما در سایت های مبدا باشد که آیا به خوبی روی این موضوع کار کرده اید یا خیر؟ آیا ترافیک به صورت هدفمند به سایت شما می آیند یا خیر؟ آیا اصلا ترافیکی از دیگر سایت ها به سایت شما ارجاع داده می شود یا خیر؟ و حتی با سایت هایی که بیشترین ترافیک را از آنها دارید می توانید همکاری کنید. این ترافیک می تواند از انجمن ها، وبلاگ ها، تبادل لینک ها و هر مورد دیگری باشد که کاربر از سایت مبدا وارد سایت مقصد می شود.

 

همیشه کاهش ناگهانی ترافیک ارگانیک سایت به معنای کاهش بازدیدکنندگان نیست بلکه امکان دارد ترافیک سایت از حالت ارگانیک به حالت مستقیم تبدیل شده باشد.

 

اما سوالی که شاید در حین خواندن این مطلب با آن مواجه شدید این است که

کدام نوع ترافیک بهتر است؟ ارجاعی یا مستقیم

هیچ کدام از ترافیک ها برتری بر یکدیگر ندارد در ترافیک مستقیم کاربران با نام شما آشنا هستند آدرس وبسایت شما را مستقیما در مرورگر تایپ می کنند و این می تواند نتیجه ی برند سازی قدرتمند یا بازاریابی آنلاین باشد و سایتی از این طریق به خوبی کاربر جذب کند. اما ترافیک ارجاعی به این معنی است که دیگر کاربران از شما تعریف می کنند و یا حتی مطالب شما را به اشتراک می گذارند که می تواند نتیجه ی بازاریابی ویروسی یا دهان به دهان باشد و سایتی بدین روش ترافیک جذب کند. تجربه ای که خود شما و حتی بنده داشتیم این بوده که درون بعضی کانال های شبکه های اجتماعی عضو بودیم و از مطالب آن استفاده می کردیم به طوری که بعد از مدتی همان کانال ها سایت خود را طراحی می کردند و جمله ی به سایت ما مراجعه فرمایید را درون کانال خود قرار می دادند و شما از آن کانال ها وارد وبسایت آن ها می شدید و از مطالب آن ها استفاده می کردید بدین صورت آن سایت از ترافیک شبکه های اجتماعی یا social هم بهره می برد. پس استفاده از نوع ترافیک بستگی به خودتان و کسب و کارتان دارد و هیچ اجبار یا برتری وجود ندارد اما در نهایت وبسایتی پیروز میدان است و سئو خوبی دارد که از همه ی انواع ترافیک بهره لازم را ببرد.

 

نتیجه

از سری آموزش گوگل آنالیتیکس در این قسمت با تعاریف و تفاوت انواع ترافیک های ورودی به سایت آشنا شدیم و توانستیم به درک کاملی از هر ترافیکی که به سایت هدایت می شود برسیم و این کمک می کند تا به تحلیل و آنالیز دقیق وبسایت خود بپردازیم، نقاط قوت و ضعف منابع سایت خود را شناسایی کنیم و منابعی که بیشترین ترافیک را به سمت سایت می فرستند بهینه سازی کنیم تا بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشد.

انتشار : ۴ شهریور ۱۳۹۷

4 ابزار رایگان برای تست سرعت صفحات سایت


قطعا یکی از مولفه های بهینه سازی سایت از دید گوگل و سایر موتورهای جستجو بالا بودن سرعت سایت است به گونه ای که این مورد تاثیر به سزایی در تبدیل بازدیدکننده به مشتری و افزایش فروش دارد. در واقع انتظار نداشته باشید که کاربران اینترنتی منتظر بارگذاری کامل وبسایت شما باشند از دید آن ها بالا نبودن سرعت سایت شما به منزله ی غیر حرفه ای بودن و ناکارآمد بودن وبسایت است و به راحتی آن را می بندند با این کار bounce rate صفحات را هم افزایش می دهند بدون این که لحظه ای به زحماتی که برای سایت کشیده اید فکر کنند. به طور کلی حداکثر زمانی که کاربران منتظر بارگذاری کامل سایت می شوند 3 ثانیه است و این عدد را با ابزارهایی که برای تست سرعت صفحات سایت در ادامه معرفی می کنیم همچنان بهینه می کنیم.

 

طبق تحقیق گوگل در سال 2017 چنانچه زمان بارگذاری صفحات سایت از 1 ثانیه به 3 ثانیه افزایش پیدا کند نرخ پرش 32 درصد افزایش پیدا می کند.

 

خوشبختانه آنالیز بهینه سازی سرعت صفحات سایت راحتر از المان های دیگر سئو سایت است و با کمی دقت و آنالیز در ابزارهای رایگانی که در ادامه با آن ها آشنا می شویم می توانیم درک بهتری از عملکرد سایت و فرصت های بهینه سازی آن داشته باشیم.

قبل از این که بخواهیم ابزار رایگان تست سرعت سایت را معرفی کنیم بهتر است عواملی که بر سرعت سایت و زمان بارگذاری آن تاثیر می گذارند را عنوان کنیم.

1- هاستینگ :

اگر سرور هاست سایت شما کند و ناامن باشد، سرعت سایت هم کند و با قطعی زیاد روبه رو می شود. سعی کنید از هاستینگ های معتبر، هاست هایی با آپتایم بالا خریداری کنید.

2- مسائل فنی :

اکثر وبمستران از راه های زیادی برای افزایش سرعت سایت خود استفاده می کنند که بعضی از این تکنیک ها به مسائل فنی و کدنویسی سایت برمی گردد که نیازمند تخصص بالا در مباحث کدنویسی است. متاسفانه بی تجربگی بعضی وبمستران در عرصه سئو و بهینه سازی سرعت صفحات سایت و مباحث مربوط به کدنویسی آن نه تنها کمکی به بهینه سازی سرعت سایت نمی کند بلکه روال عادی کار سایت را هم به مشکل می اندازند و حتی باعث کندی آن می شوند.

3- سایز صفحات :

فرقی نمی کند که سایت شما با چه سیستمی ساخته شده است و حتی خیلی از کاربران که آشنایی با مباحث طراحی سایت و سئو ندارند این موضوع را تشخیص نمی دهند اما نکته ی مهم این است که محتوای صفحات سایت چقدر بهینه سازی شده اند تا کمترین حجم را داشته باشند تا هر کاربری با هر نوع اینترنتی بتواند به خوبی و بدون هیچ مشکلی سایت را مشاهده کند. پس سعی کنید سایز صفحات سایت خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

4- مخاطبین :

یکی از مهمترین اصول شروع هر کسب و کاری شناخت گروه و قشر مخاطبین خود است تا سایت خود را برای آن ها طراحی کنید این که بدانید کاربران برای مشاهده سایت شما از کدام وسیله استفاده می کنند استراتژی بسیار مهم در شناخت نوع کاربران است تا سایت را برای آن دسته از افراد بهینه سازی کنیم.

با بهبود و ترکیب هر یک از موارد بالا می توانید سایتی با سرعت بالا و کمترین زمان بارگذاری داشته باشید. در واقع سایتی که حجم صفحات بالایی دارد و با مشکلات فنی و قطعی از سمت سرور رو به رو می شود قطعا بسیار خسته کننده خواهد بود و سیلی از مخاطبین را به همراه نخواهد داشت.

 

ابزار تست سرعت صفحات سایت

با کمی جستجو در گوگل ابزارهای زیادی را در زمینه تست سرعت سایت مشاهده می کنید ولی ما در این مقاله به معرفی چهار تا از مهمترین ابزارهای رایگان در این زمینه می پردازیم.

اما اهدافی که ما از آنالیز سرعت سایت داریم به شرح زیر می باشد:

1- سایز فایل :

در حال ایده آل این مورد باید کمتر از 3 مگابایت باشد.

2- زمان بارگذاری :

این مورد باید تا حد ممکن کم و در حد مطلوب کمتر از 3 ثانیه باشد.

3- بارگذاری روی تلفن همراه :

تا حد ممکن باید سایت روی تلفن همراه سبک و به دور از عناصر اضافی باشد تا به راحتی اجرا شود. با استفاده از این چهار ابزار می توانیم مشکلات سرعت سایت را پیدا کنیم و به بهبود سرعت و سئو سایت کمک کنیم.

 

Google Page Speed Insights

تست سرعت سایت توسط گوگل

 

این ابزار بسیار فنی و تمام اطلاعات تحلیلی خود را به طور مستقیم از گوگل دریافت می کند. این ابزار میزان عملکرد سایت را بررسی و نمره ای بین 0 تا 100 را محاسبه می کند و همچنین راه کارهایی برای افزایش سرعت سایت ارائه می دهد.

 

Pingdom

 

تست سرعت سایت با pingdom

Pingdom ابزاری عالی برای تست سرعت سایت است فقط کافیست URL و مکان مد نظر خود را وارد کنید (سعی کنید مکان هایی که نزدیک محل کسب و کار شما هستند و یا مکانی که سایت شما آنجا میزبانی می شود را انتخاب کنید) و از مکان های مختلف سرعت سایت خود را مشاهده کنید.

این ابزار درجه عملکرد سایت، اندازه ی فایل، زمان بارگذاری سایت را برمی گرداند و همچنین راه کارهایی را برای آنالیز و افزایش سرعت سایت ارائه می دهد.

با اطلاعاتی که در قسمت File requests ارائه می شود می توانید فایل هایی که بیشترین حجم و زمان را برای بارگذاری صرف می کنند شناسایی کنید و به بهینه سازی آن ها بپردازید.

 

Google Mobile Test

 

تست سرعت سایت با google mobile friendly test

 

طبق تحقیقات گوگل 70 درصد از بازدیدگنندگانی که با موبایل سایت ها را باز می کنند از اینترنت 3G استفاده می کنند و تا سال 2020 هم از همین نوع اینترنت استفاده می کنند.

 

این تحقیق گوگل گویای این موضوع است که هنوز هم افرادی هستند که از اینترنت های ضعیف برای جستجو و مشاهده ی سایت ها استفاده می کنند و وظیفه ی وبمستران است که سایت خود را برای این دسته از افراد که کم نیستند سئو کنند تا سهم خود را از این بازار بزرگ از دست ندهند.

ابزار Google Mobile Test خلاصه ای از عملکرد سایت را با نوع اینترنت 3G بررسی و به صورت گزارشی ارائه می کند. اگر اکثر مخاطبین سایت شما از موبایل استفاده می کنند این ابزار کمک فراوانی در بهبود عملکرد و سئو سایت شما می کند.

 

 

Gtmetrix

 

تست سرعت سایت با Gtmetrix

سایت gtmetrix یکی از ابزارهای آنلاین قوی در حوزه ی تست سرعت سایت است به جرات می توان گفت که این ابزار پرطرفدارترین ابزار تست سرعت سایت مخصوصا در ایران است این سایت راهکارهای زیادی در زمینه ی بهبود عملکرد و سرعت سایت به شما پیشنهاد می کند همچنین فایل اصلاح شده و بهینه شده عناصر مختلف سایتتان را هم ارائه می کند که می توانید به راحتی با جایگزینی آنها سرعت سایت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید. یکی از مزیت های بزرگ این سایت رایگان بودن آن است حتی بدون این که نیاز باشد حساب کاربری بسازید می توانید به آنالیز دقیق سایت خود بپردازید. سعی کنید از این سایت درجه ی A را کسب کنید

 

نکات :

  • فقط بهینه سازی صفحه اصلی سایت کافی نیست باید تمام صفحات سایت را بررسی و مشکلات آنها را پیدا کنید و به رفع آنها بپردازید.
  • برای مشاهده ی متوسط سرعت بارگذاری صفحات سایت می توانید از قسمت Behaviour > Site Speed در اکانت گوگل آنالیتیکس خود مراجعه کنید.

انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

آموزش سئو


آموزش سئو

آموزش سئو

 

با توجه به رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی و زیاد شدن رقبا در حوزه های مختلف، جنگ بین رقبا نیز بیشتر شده است به گونه ای که حتی بعضی رقبا در صدد از بین بردن کسب و کار رقبای خود با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه مانند خرید بک لینک های اسپم و بی کیفیت می شوند در این حین که از کسب و کار اینترنتی صحبت می کنیم اهمیت موضوع سئو سایت پر رنگ تر می شود استایل نت در کنار خدمات سئو که برای وبسمتران و کسانی که کسب و کارشان را آغاز کرده اند برای علاقه مندان حوزه ی سئو مقالات آموزشی غنی را آماده کرده است که یا ترجمه ی مقالات منابع بزرگ دنیا نظیر moz.com،searchengineland.com و ... یا حاصل تجربیات استایل نت در طول مدت کاری خود است.

گوگل سهم بسیار زیادی از ترافیک را به خود اختصاص داده است به طوری که آماری که برای آن در نظر گرفته اند بالای 90 درصد است حال هر چه سهم بیشتری از ترافیک این موتور جستجوگر قدرتمند را به سایت مان اختصاص دهیم بازدیدکنندگان سایت بیشتر و نهایتا منجر به فروش و افزایش درآمد سایت می شود. در این جنگ بزرگ بین رقبا آموزش سئو به شدت به چشم می خورد و متاسفانه برخی افراد سئو را علمی برای خود می دانند و از انتشار آن خودداری می کنند در صورتی که هر کسی که در حوزه ی وب و کسب وکار فعالیت می کند باید این موضوع را بداند که طراحی سایت یعنی قدم صفر شروع کسب و کار اینترنتی و اصولا بدون سئو سایت یعنی شکست کامل در فضای رقابتی بین رقبای حوزه ی کاری خود.

این جاست که آموزش سئو به شدت احساس می شود به همین علت وبسایت استایل نت منبع بزرگ مقالات ناب فارسی در حوزه آموزش رایگان سئو و بهینه سازی سایت برای علاقه مندان حوزه سئو است تا هر روزه همگان بتوانند دانش خود را از طریق مقالات آموزش سئو و آزمون های آموزش سئو که در این وبسایت قرار داده شده است آپدیت نگه دارند. چنانچه سوال و یا ابهامی در حوزه سئو داشتید می توانید در بخش پرسش و پاسخ سئو سوال خود را مطرح کنید و استایل نت همیشه در کنار شما پاسخگوی سوالات شماست.

 

چند خطی از سئو بیاموزیم

سئو چیست؟

طبق تعریف سایت بزرگ moz.com

Search engine optimization (SEO) is the practice of increasing the quantity and quality of traffic to your website through organic search engine results

سئو یا (seo) به افزایش تعداد و کیفیت ترافیک سایت از طریق نتایج موتورهای جستجوگر می گویند.

این تعریف شاید برای افراد مبتدی کمی پیچیده به نظر برسد اگر بخواهیم خیلی خودمانی سئو را تعریف کنیم:

«بعد از این که طراحی سایت شما به پایان رسید و سایت بر بستر اینترنت قرار گرفت هیچ گونه رتبه ای در موتورهای جستجوگر ندارد و عملا هیچ کسی در فضای رقابتی کسب وکار شما، سایتی که طراحی کردید را نمی بینند و باید روش و تکنیک هایی باشد که سایت رتبه بگیرد و در نتایج گوگل به صفحه اول و همچنین خط اول هدایت شود و رتبه بگیرد این اصول و تکنیک ها سئو نامیده می شود.»

انواع روش هایی که یک متخصص سئو می تواند در کار خود از آن ها بهره ببرد:

  • سئو کلاه سیاه یا (black-hat-seo)
  • سئو کلاه سفید یا (white-hat-seo)
  • سئو کلاه خاکستری یا (gray-hat-seo)

 

در مسیر آموزش سئو باید بیاموزید که:

  • چگونه سورس سایت خود را بهینه کنید.
  • چگونه title و تگ های متا را بهینه کنید.
  • چگونه تصاویر را برای وب بهینه سازی کنید.
  • چگونه کلمات کلیدی سایت خود را پیدا کنید.
  • چگونه محتوای جذاب تولید کنید.
  • چگونه برای سایت خود استراتژی طراحی کنید.
  • چگونه طبیعی لینک سازی کنیم.
  • چگونه فایل های css و javascript را بهینه کنید.
  • چگونه url های خود را سئو کنید.
  • چگونه سرعت سایت را بهبود ببخشیم.
  • نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی در راستای بهینه سازی سایت
  • آموزش کامل استفاده از google search console
  • آموزش کامل استفاده از google analytics

 

منبع : http://stylenet.ir/seo-learning

انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "استایل نت" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما